מסע בנגב- סיום קורס מ"כים

השבוע הייתי במסע בנגב יחד עם הגדוד שלי בביסלח 17.
המסע היה ממש משמעותי עבורי והרגשתי תוך כדי שאני עוברת תהליך אישי וקבוצתי.
במקביל להליכותינו הרבות במדבר אז גם ישבנו ושוחחנו על מהות הפיקוד והדילמות הערכיות שהוא מציב לנו.

קראנו קטעים של חיים גורי, מפקדי בה"ד 1 לדורותיו, לוחמי ולוחמות פלמ"ח.
למדנו על הנגב, על המכתשים, על הארץ שעליה אנו דורכים.
התווכחנו, התדיינו ושוחחנו בקבוצות גדולות וקבוצות קטנות, אינטימיות וחושפות.
העלנו ציפיות, חששות, דילמות, שאלנו שאלות על מוסר וערכים ולא התביישנו לדרוש האחד מהשנייה.

עשינו את מעלה עקרבים וירדנו בנחל עקרבים, קראנו לעומק את "יוצא לאור" של אהוד בנאי והבנו מה ההבדל בין שביל לכביש. נפגשנו עם לוחמת פלמ"ח שהייתה בשבי הירדני!
למדנו את דמויות המפקדים בפלמ"ח וניסינו להבין מה הרלוונטיות שלהם לפיקוד כיום. עשינו משימת בדד וישבנו במשך 25 דקות לבד מול הנוף העוצמתי של המדבר. בזמן משימת הבדד חשבתי על זה שאיזה מזל שאני מטיילת בארץ ותרה אותה כי רק כך אני יודעת על מה אני מגנה ושומרת. הארץ שלנו יפייפה וצריך להכיר אותה דרך הרגליים כדי לאהוב אותה ולשמור עליה.
בהמשך המסע אז ביררנו ודנו על חשיבותו של הפיקוד הממלכתי לאור רבגוניות החברה הישראלית, בחנו את הערכים והאופי הממלכתי כפי שהם מגולמים במסמכי היסוד של צהל (רוח צהל, הפקודה להקמת צהל וכו'), הבנו שיש פערים בין המטען האישי של כל אחד לבין דמותו הממלכתית של המפקד אך אין זה אומר ביטול המחשבה והדעה של המפקד- להפך, המפקד צריך להתמודד עם מגוון ושוני של חיילים ולהביע עמדה כנה ואמיתית תוך כדי שמירה על ממלכתיות (קשה אבל אפשרי בהחלט).

קראנו כתבות שונות על כל מיני מקרים שקרו בצהל והיו לא מוסריים ולא ערכיים והיינו צריכים להציג מה קראנו. אחכ דנו על זה והעלנו חששות אמיתיות ביחס לפיקוד הקרב ובא (עוד שבוע!!).

מחר אנחנו מסכמים את המסע ומעבדים אותו, נגע בזה שצהל הוא צבא העם ואיך זה משפיע על החברה ועל הדרג הפיקודי.
היה מסע מאוד משמעותי. אני מרגישה שאני יוצאת מקורס מכים גם מקצועית יותר וגם ערכית יותר.

תעבירו את זה לקחר פליז פליז.
אסור לסגור את חיל חינוך ולקצץ אותו.
אני אולי בת גרעין ובחרתי במסלול מסוים אבל יש מאות חיילים בקורס שהם זקוקים למסע הזה כמו אוויר לנשימה. המסע נגע בכל כל הרבה דברים שאני מרגישה שיהיו מפקדים יותר מוסריים בצבא בעקבות כך.

נתראה בקרוב עם דרגת סמל! (///)







תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אנשים זמניים

מה זה להיות מזרחי

בדרך לחתונה עוצרים בווגאס